Australien - Racoon Miljöfilters nästa marknad

Nyligen hemkommen efter två veckor i Australien så är Olle Sydlén och Kristoffer Sydlén övertygade om att nästa stora marknad för Racoon Miljöfilters produkter är landet på andra sidan klotet.

- Vi har gjort efterforskningar på den australiensiska gruvmarknaden under ett år för att i förväg skapa oss en bild om hur våra filter placerar sig på marknaden i Australien. Men att gensvaret skulle bli så här stort under vårt besök, det är mer än vi vågat drömma om, säger Olle Sydlén vd Racoon Miljöfilter.

Tiden i Australien var fullspäckad med möten, både med gruvbolag, maskintillverkare och potentiella samarbetspartners för att diskutera produkter och få förståelse om vilken modell Racoon behöver inför en eventuell lansering.

- Vi åkte dit med ett öppet sinne. Vi har inte bestämt oss för hur vi ska ta oss an marknaden ännu, utan det är något som vi ska utvärdera nu när vi vet hur intresset ser ut. Australien är en så oerhört mycket större marknad än till exempel den i Norden, så här kan vi behöva hitta olika modeller. Men det gör det ännu mer spännande, säger Kristoffer Sydlén operativ chef Racoon Miljöfilter.

Förutom möten deltog Racoon Miljöfilter även på Swedish Mining Initiative i Perth, en konferens för aktörer inom gruvindustrin. Förutom att hålla en pitch om produkterna för de 200 deltagarna så ställde de även ut material och produkter i en monter.

- En lyckad dag som ledde till att flera extra möten fick bokas in under veckan. Här märkte vi också styrkan i vår produkt, när de börjar fråga om andra användningsområden. Men fokus är fortfarande gruvindustrin, avslutar Olle Sydlén.

Fakta: Gruvindustrin i Australien

Gruvindustrin i Australien, med sina cirka 400 aktiva gruvor, är en av världens största med en omsättning på 1 300 miljarder svenska kronor.

Top

Boka ett besök

OBS:
Besökare står för alla kostnader i samband med besöket, inklusive flyg, boende, måltider, översättningar etc.

  • 1. Välj ett av dina huvudsakliga mål med besöket.

  • 2. Beskriv syftet med besöket ytterligare

  • 3. Fokusområde/områden för besöket?

  • 4. Förklara dina fokusområden

  • 5. Är du intresserad av att träffa företag? Om så är fallet, vilken typ av företag?

  • 6. Speciella önskemål

  • 7. Föredragna datum

  • 8. Förväntat antal deltagare

  • 9. Deltagarlista

    Deltagare #1

  • Kontaktuppgifter för arrangören för din räkning

  • Namn

  • E-post

  • Meddelande

Kontakt