Intresseanmälan
Fyll i nedanstående formulär för att anmäla intresse.
Resefria möten, support på distans och ett kontinuerligt miljöarbete är fokus för video- och mötesteknikföretaget Informationsteknik. Genom att tillhandahålla tekniska lösningar som är anpassade efter kundens önskemål, hjälper Informationsteknik sina kunder att uppnå sina mål.
- Vi vill vara det självklara valet för resefria möteslösningar, säger Rebecca Sakayan, regionchef Nord på Informationsteknik.
Sedan starten 1989 har Informationsteknik vuxit och är idag en rikstäckande leverantör av video- och mötesteknik med 120 anställda. I december 2020 förvärvades det Umeåbaserade företaget Mindspace Group och har sedan dess verkat under namnet Informationsteknik. Sedan 2021 är Informationsteknik en del av den globala organisationen GPA, vilket är den största sammanslutningen av video- och mötesteknikföretag i världen.
- Att vara en del av GPA innebär att vi kan leverera mervärde till våra kunder som verkar globalt, hjälpa till med installation, service och support världen över säger Charlotte Arvidsson, Marknadsansvarig på Informationsteknik.
Informationsteknik har stor kunskap inom video- och mötesteknik och jobbar med de största leverantörerna för att säkerställa kvalitén. De tillhandahåller tekniska lösningar inom AV teknik för permanenta installationer exempelvis mötesrum, hörsalar konferensanläggningar. Informationsteknik hjälper även till med tekniska lösningar till event såsom bolagstämmor, konferenser och galor. Tillsammans med kunden tar de fram den tekniska lösning som är bäst lämpad för ändamålet.
Jonas Örtqvist, affärsområdeschef för installation, Magnus Zetterberg, projektledare/systemdesigner och Rebecca Sakayan regionchef Nord använder Informationstekniks installation vid ett distansmöte.
Företaget har under sina dryga 30 år samlat på sig stor kompetens, något som de gärna delar med sig av. Förutom installationer och uthyrning av hårdvara bjuder även Informationsteknik in till kundseminarier där de föreläser kring olika ämnen. Det kan vara aktuella ämnen men även föreläsningar kring något som efterfrågas av kunder.
- Vi ser ett stort värde i att dela med oss av vår kunskap till våra kunder, säger Rebecca.
Informationsteknik arbetar kontinuerligt med att skapa de bästa möteslösningarna för sina kunder, något som kan minska resande och möjliggöra distansarbete och företagsverksamhet i alla delar av landet, även utanför städerna. Som ett led till detta erbjuder även företaget support på distans.
Hållbarhetsarbete är viktigt för Informationsteknik och de arbetar aktivt med att minska klimatpåverkan, både inom den egna organisationen och hos sina kunder. Företaget är ISO-certifierat och gör val som är skonsamma för miljön, dessutom utbildas personalen i miljöfrågor. För att minska klimatpåverkan inom den egna organisationen har man köpt in en frigolitkomprimator.
- Elektronik levereras i frigolit och vi har därför investerat i en frigolitkomprimator för att minska transporter vid återvinningen av frigolit, säger Charlotte Arvidsson.
Informationsteknik erbjuder även återvinning av den tekniska utrustningen som de installerar hos sina kunder. Informationstekniks kunder får därmed möjligheten att göra miljömedvetna val och kan förlita sig på att elektroniken återvinns på rätt sätt.
- Vi säljer inte bara hårdvaran utan bistår även så att våra kunder kan nå sina mål, säger Rebecca.
Informationsteknik vill vara en del i den gröna omställningen som sker i norra Sverige, stötta de satsningar som görs genom att erbjuda möteslösningar som kan effektivisera arbetet för de inblandade aktörerna.
- När vi hjälper våra kunder med de bästa lösningarna för dem vad gäller video- och mötesteknik ger vi dem utrymme att bli ännu bättre på det de gör, menar Rebecca.
Resfria möten öppnar även dörren för nya initiativ och satsningar då avstånden inte blir en faktor. Informationsteknik skapar möjligheter för hela regionen, inte minst i den gröna omställningen.
På bild: Rebecca Sakayan, Regionchef Nord
Fyll i nedanstående formulär för att anmäla intresse.